Drammen

Drammen gick inte direkt som jag hade planerat.

Träningen och allt annat fungerade bra under hela lördagen, det var fint väder och en rolig bana.
På söndagen så var det dags för både kval och final, på kvalet så bestämde jag mig för inte ta ut mig helt och istället försöka hitta ett bra flyt genom hela banan. Det gick dock inte så bra, jag hann ta mig igenom första raksträckan innan jag trampade av min kedja. Väl inne i skogen så stannade jag till och kollade på cykeln, kedjan hade fastnat i bakhjulet först men hade lyckats lossna precis innan jag stannade till. Jag tänkte först kliva av banan först men bestämde mig för att rulla igenom hela banan åtminstonde.
Till finalåket hade jag fixat en ny kedja och var beredd att ge allt.
Jag kände mig redo för att prestera på topp, jag hade värmt upp bra och cykeln var i toppskick. Jag kom iväg snabbt och bra ut ur starten och in i första skogen, jag lyckades köra igenom det första flacka partiet bra. När jag kom till branten så kändes allting såpass bra att jag släppte lite mer på bromsarna än vad jag hade gjort under träningen. Jag kom ner för det första droppet bra och flög utför det andra, allting kändes fortfarande bra och stabilt. Rätt som det var så låg jag ute i skogen med en framfälg som såg ut som ett ”S”. När jag hade landat det andra droppet så lyckades jag få ett kast och slungades in ett träd till vänster om banan. Framhjulet satte jag rakt in i trädet så jag slungades 2 meter förbi det. Där var mitt tävlingsåk förstört. När jag väl hade nått cykeln och tänkte rulla nerför banan så var framhjulet så skevt att det tog i framgaffeln. Jag gick av banan med frustration över min krasch och rullade nerför backen på en grusväg.

Här är ett ganska lugnt åk från tävlingsbanan

Drammen Racetrack from Tim Hedman on Vimeo.

Även fast jag inte lyckades få något bra tävlingsåk under helgen så åkte jag från Drammen med mer erfarenhet än tidigare. Säsongen har bara börjat så nu är det bara att ta nya tag och komma igen. Nu till helgen åker jag till Hafjell, Norge för säsongsöppningen av deras backe med förhoppningar om riktig bra och rolig cykling.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )